Popularizácia štúdia v perspektívnych študijných odboroch a spolupráce medzi vysokými školami a podnikovou sférou
ZÁMER A CIEĽ AKTIVITY
Zásadným prvkom v činnosti tejto časti projektu je prostredníctvom štandardných komunikačných postupov cielene vytvárať predpoklady zvýšeného celospoločenského záujmu o národný projekt a o jeho jednotlivé zámery a zvýšiť informovanosť o potrebách prepojenia vzdelávania s potrebami podnikovej praxe. Ďalším z cieľov je zvýšenie záujmu samotných vysokých škôl a podnikov o vzájomnú interakciu a vytváranie predpokladov pre spoluprácu orientovanú predovšetkým na využitie rozvojového potenciálu mladých ľudí pre hospodársky rast a zvyšovanie konkurencieschopnosti. V nadväznosti na to motivovať študentov prvých ročníkov vysokých škôl, študujúcich v perspektívnych i náročnejších študijných programoch, aby aktívne využívali možnosti národného projektu, aby využívaním praktického vzdelávania našli už ako absolventi rýchle a perspektívne uplatnenie na trhu práce a podnikania. V rámci jednotlivých mediálnych činností budú prezentované aj názory odborníkov na pozitívne systémové zmeny vo vysokoškolskom vzdelávaní.
ŠPECIFICKÉ CIELE
- Organizácie podujatí konferenčného typu na národnej úrovni
- Príprava podujatí „Prezentačné dni podnikov“ na vysokej škole pre nadviazanie spolupráce vysokých škôl s podnikovou sférou a pre kariérne smerovanie študentov
- Nadviazanie spolupráce s vybraným špičkovým zahraničným vedecko-výskumným pracoviskom
- Návšteva vybraného špičkového zahraničného pracoviska
- Využívanie komunikačnej platformy - webovej stránky pre popularizáciu perspektívnych študijných programov a praktického vzdelávania vo vytvorených sieťach spolupráce vysokých škôl s podnikmi
- Kreovanie redakčnej rady pre riadenú popularizáciu
CIEĽOVÁ SKUPINA
- Študenti I., II. a III. vysokoškolského štúdia všetkých stupňov - 3 000 osôb
- Verejnosť
PRIAME BENEFITY
- Vypracovanie odporúčaní pre popularizáciu záverov národného projektu
- Popularizačné výstupy v médiách dostupných odbornej a laickej verejnosti
- Komunikačná platforma podľa požiadaviek a potrieb národného projektu
- Pravidelná aktualizácia obsahu komunikačnej platformy
- Monitorovateľné výstupy na komunikačnej platforme
- Konferencia pre prezentáciu a vyhodnotenie špičkových výsledkov spolupráce vysokých škôl s podnikmi
- Popularizované výstupy z podujatí prostredníctvom komunikačnej platformy, médií a pod.
- „Prezentačné dni podnikov“
- Popularizované a medializované výstupy zo všetkých aktivít projektu
- Spolupráca so špičkovými zahraničnými pracoviskami za obdobie realizácie národného projektu